| Profile | top | Diary |

link.gifWel­come to my blog. I am Ja­pan­ese, and my job is so called com­mu­nic­a­tion plan­ner in the ad­vert­ising in­dustry. But my job is bor­der­less. For ex­ample, I am a mar­ket­ing plan­ner, a me­dia con­sult­ant, colum­nist, and web­site pro­du­cer. In the past few years, I am ex­pand­ing my work field to North-East Asia. Es­pe­cially the Worlds eye zoom­ing cit­ies, Shang­hai and Beijing in­clud­ing Tokyo of course. >> Wanna know me more?

Twitter Stream

2007年03月15日

「ガリガリ君入浴剤Cool!」

36962


「ガリガリ君入浴剤Cool!」(バンダイプレスリリース)



こーゆー商品開発の発想はすごいよね。大好き。



完全に2匹目のドジョウ狙いで、今度はバスクリンの津村順天堂が、ピカチュウとかポケモンカプセル(正式名称忘れた)型で、「マサラワールドの湯」とか「シンオウ地方の湯」とかの入浴剤出したら、オモチャのバンダイのお株奪えるかもね(笑)



posted by 石山城 at 14:28 | Comment(2) | TrackBack(2) | Diary / 日記| edit | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

「セキュリティーを考慮したIDとパスワードの作り方」の新提案

#60:辞書にない言葉(パーセプション・ギャップ)

これ、素晴らしいアイデアですね。所詮、その人個人が考えつく「言葉と数字の組み合わせ」の創造力なんてタカが知れてるもんね。こういうヒネリがないと危ないのかも知れません。ただ、入力の度に本人も戸惑っちゃうだろうけれど、そのぐらい面倒くさくないとダメかも(笑)

posted by 石山城 at 12:03 | Comment(0) | TrackBack(1) | Diary / 日記| edit | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

▲ Top page
×

この広告は180日以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。