| Profile | top | Diary |

link.gifWel­come to my blog. I am Ja­pan­ese, and my job is so called com­mu­nic­a­tion plan­ner in the ad­vert­ising in­dustry. But my job is bor­der­less. For ex­ample, I am a mar­ket­ing plan­ner, a me­dia con­sult­ant, colum­nist, and web­site pro­du­cer. In the past few years, I am ex­pand­ing my work field to North-East Asia. Es­pe­cially the Worlds eye zoom­ing cit­ies, Shang­hai and Beijing in­clud­ing Tokyo of course. >> Wanna know me more?

Twitter Stream

2007年03月18日

Let's Note 発売10周年記念無料リフレッシュサービス

Let's Note 発売10周年記念無料リフレッシュサービス(天漢日乗)

パナソニックはモバイルノートのブランドをレッツノート一本化するだけでなくて、対衝撃落下、対水など、ますます進化させて、モバイルユーザーのハートをガッチリ掴んでますよねー。ボクもMacユーザーじゃなければ絶対コレ使ってたと思う。



で、今回の無料リフレッシュサービスっていう戦略はウマイ。下手な新規のブランディングプロモーションをするのであれば、既存のユーザーにメリットを与えることはとても大事です。新しいユーザーよりも使い続けてくれたユーザーにも視点が行ってる。これは外でお客を作るより先ず、社員などの身内に愛されるっていう姿勢と似ています。これ大事。



posted by 石山城 at 14:34 | Comment(0) | TrackBack(0) | Diary / 日記| edit | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

▲ Top page
×

この広告は180日以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。