| Profile | top | Diary |

link.gifWel­come to my blog. I am Ja­pan­ese, and my job is so called com­mu­nic­a­tion plan­ner in the ad­vert­ising in­dustry. But my job is bor­der­less. For ex­ample, I am a mar­ket­ing plan­ner, a me­dia con­sult­ant, colum­nist, and web­site pro­du­cer. In the past few years, I am ex­pand­ing my work field to North-East Asia. Es­pe­cially the Worlds eye zoom­ing cit­ies, Shang­hai and Beijing in­clud­ing Tokyo of course. >> Wanna know me more?

Twitter Stream

2007年06月01日

新しいコミュニケーションを創造するためのマーケティング戦略の第一歩『石山城ブログ編』

 『医者の不養生』という便利な言葉と、『多忙』という便利な言い訳により、クリエイターと呼ばれる人たちは、こと自分の情報発信を怠けてしまいがちな人が多い。

 それは、本音を言えば、『それを売り物にしているんだから、自分のを本気でやったら、さぞかしスゴいことになるんだろうなぁー』という、暗黙の周囲のプレッシャーから回避するために、あ・え・て・自分のブログやサイトは『スカスカ状態』にしておく…という人もいるんじゃないかと邪推もしたくなるし、その気持ちはわからなくもない。


 ということで、ちょっと時間的余裕もできたので、ボクは本格的に自分の関わる、自分のブログたちのSEOに取りかかりました、というお話し。(続きを読む)


posted by 石山城 at 02:13 | Comment(5) | TrackBack(0) | Diary / 日記| edit | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

▲ Top page
×

この広告は180日以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。