| Profile | top | Diary |

link.gifWel­come to my blog. I am Ja­pan­ese, and my job is so called com­mu­nic­a­tion plan­ner in the ad­vert­ising in­dustry. But my job is bor­der­less. For ex­ample, I am a mar­ket­ing plan­ner, a me­dia con­sult­ant, colum­nist, and web­site pro­du­cer. In the past few years, I am ex­pand­ing my work field to North-East Asia. Es­pe­cially the Worlds eye zoom­ing cit­ies, Shang­hai and Beijing in­clud­ing Tokyo of course. >> Wanna know me more?

Twitter Stream

2007年06月06日

本日のアイデアフラッシュ…4『新しい切り口を探せ』

 くの人たちが体験する出来事を、時系列や経験値などでカテゴライズすることによって、今までになかった新しいカテゴリーとネーミングを産み出し、そこをマーケティングしてゆく。

 の手法は、【たまごクラブ、ひよこクラブ、こっこクラブ(ベネッセ)】が代表例だと思うけれど、今回は、この【たまご>ひよこ>こっこ】というスケール分類をアレンジしてみる。(続きを読む...)


posted by 石山城 at 19:26 | Comment(2) | TrackBack(0) | Diary / 日記| edit | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

▲ Top page
×

この広告は180日以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。